Införd i UNT 21-04-18. Jag skulle i tisdags posta ett brev till Swedbank i Knivsta. De har ofta öppet då jag inte kan. De har ofta stängt när jag själv kan. Förut för några år sedan, kunde jag en sen söndagkväll springa förbi Swedbank och posta fakturan för att betala en entreprenör att dra sin faktura mot mitt banklån. Fakturan krävde bara min underskrift. Mycket smidigt och bra service från banken. Ok, nog finns det brev där mottagaren (Swedbank betalar), men i tisdags hittade jag inte något sådant sparat brev hos mig. Då tänkte jag (detta var efter stängningsdags), att jag springer förbi Swedbank och postar brevet. Vad upptäcker jag? Jo, de har bytt dörr! Denna gång utan brevinkast. Varför detta? Vad är detta? Jag sprang 2 varv runt Swedbank för att leta efter brevinkast. Lönlöst.
Först slutade banken med att ta emot pengar. Sedan slutade dem med ID-korts-hantering. Nu har de också slutat med brevinkast, för oss som inte kan komma när banken ofta är stängd. Jag uppmanar Swedbank att åter sätta upp ett brevinkast. Det tycker jag är högst skälig service. Jag ser inget skäl till att sluta med brevlåda.
Jonas Dahlgren
Knivsta